På Tinybuddy ska arbetsmiljön vara sådan att vi som jobbar här inte drabbas av ohälsa eller kommer till skada på grund av arbetet. Målet är också och att vi trivs och har möjlighet att utvecklas både yrkesmässigt och som individer. Arbetsmiljöarbetet ska tas hänsyn till när vi fattar beslut och utför aktiviteter.
Ingen form av mobbning, trakasserier eller diskriminering accepteras på vår arbetsplats. Alla ska behandlas jämlikt och med respekt.
Gällande lagstiftning inom arbetsmiljöområdet är en nedersta gräns för vårt arbetsmiljöarbete och vi strävar efter att hela tiden förbättra vår arbetsmiljö såväl organisatoriskt och socialt som fysiskt.
På Tinybuddy innebär det:
att arbetsmiljöarbetet är en naturlig del i allt vi gör
att arbetsmiljöarbetet utförs i samverkan mellan arbetsgivare, arbetstagare och skyddsombud
att chefer och arbetsledare har eller får rätt kunskaper, kompetens, resurser och befogenheter för att kunna verka för en bra och säker arbetsmiljö
att alla anställda får den introduktion och utbildning de behöver för att kunna arbeta säkert och hälsosamt
att vi regelbundet, och vid förändringar, undersöker och riskbedömer såväl vår fysiska som vår organisatoriska och sociala arbetsmiljö för att kunna vidta de åtgärder som behövs för att skapa en säker och trygg arbetsplats
att alla tillbud och olyckor som inträffar rapporteras och utreds så att vi kan vidta åtgärder
att vi årligen följer upp vårt systematiska arbetsmiljöarbete
att vi har ett tydligt och synligt ledarskap som respekterar och bryr sig om varje medarbetare
att vi genomför kollektiva skyddsåtgärder som passar alla i första hand men att vi också tar hänsyn till individuella behov
Tim Jansson
VD, Tinybuddy AB