Ett saldofel uppstår när en order ska plockas och en produkt inte hittas. Då markeras att produkten har saldofel av plockaren och hela ordern. Ofta kan man hitta produkten i närheten av lagerplatsen där den ska vara men ibland är produkten helt enkelt borta.
1. Gå till inventeringslistan och inventera saldofelen. (https://www.tinybuddy.se/admin/inventory)
Var extremt noggrann. Kontrollera gamla hyllplatser, buren med överblivna produkter, returvagnar etc.
2. Gå till saldofelslistan i admin. (https://www.tinybuddy.se/admin/orders?tag=saldo)
Har produkten hittats?
Ta bort taggen "saldofel" och spara, så kommer ordern tillbaka till plocklistan.
Ingen kommentar behövs.
Saknas en produkt fortfarande?
Om det är en oväsentlig produkt: stryk produkten och mejla kunden.
Om det är en väsentlig produkt: ta reda på ETA, mejla kunden om info, ta bort taggen "saldofel" och spara.
Skriv relevanta och tydliga anteckningar.