Klicka in på ordern i admin. Längst ner under “Försändelser” finns länkar med kollinummer. Den översta länken bör vara returpaketet (om kunden använt sig av vår retursedel). Klicka på länken för att spåra returen och se om den kommit fram till oss.
Använd snippet “Byte/retur - Har ni mottagit?”.
Använd snippet “Byte/retur - Hur gör man?”.
Använd snippet “Byte/retur - Varför skickar ni inte med retursedel?”.
Använd snippet “Byte/retur - Inte tillgång till skrivare”.
Den senaste fakturan på den nya ordern ska betalas. Den första fakturan krediteras så fort vi mottagit och hanterat returen. Använd snippet “Klarna - Byte/retur” om den passar.
1. Om det är en gammal order - kolla så att produkten inte har utgått.
2. Gå in på www.tinybuddy.se/retur.
3. Fyll i kundens ordernummer och mejladress, klicka på “NÄSTA”.
4. Skriv ?jesus=1 längst till höger i adressfältet och klicka enter. Det ska se ut såhär:
https://www.tinybuddy.se/retur/exempel@hotmail.se/12345?jesus=1
5. Välj vilken vara som ska returneras och orsak (om du vet, välj annars “Annan orsak”).
6. Klicka i “Jag vill ha en returetikett för nedladdning på en gång”.
7. Bocka i rutan längst ner och klicka på “REGISTRERA”.
8. Bifoga retursedeln när du svarar kunden på ticketen.